niedziela, 26 czerwca 2016

Nowy słownik esperancko-polski

Budowa

W oparciu o zachętę oraz z wykorzystaniem pracy Pana Włodzimierza Dutkiewicza opracowałem nową wersję słownika esperancko-polskiego. W tej wersji źródłem był słownik udostępniony na wolnej licencji przez Pana mgr Jerzego Wałaszka (http://eduinf.waw.pl/esp/util/vortaro/index.php). Bazę słów udostępnioną przez Pana Włodzimierza potraktowałem swoimi skryptami, które utworzyły bazę odmian (wg mojego zamysłu bliźniaczo podobnego do tego co zrobił Pan Włodzimierz), przeorganizowały trochę hasła (zespojenie kilku takich samych haseł z róznymi definicjami, w jedną z wariantami itp.) oraz zmieniły trochę wygląd znaków specjalnych.

Efekt

  • format MOBI, poprawnie działający na Kindle – przechodzi wysyłkę mailową;
  • zawiera okładkę;
  • rozmiar: 7,1 MB (7 459 264 bajtów);
  • ilość bazowa słów/zwrotów: 127 838 (w tym kilkaset wielowariantowych);
  • działają odmiany;
  • pokrycie języka literackiego: blisko 100% (sprawdziłem losowo ponad 100 słów – wszystkie znalezione w słowniku).

Link do pobrania

SŁOWNIK

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz